lørdag 21. november 2009

Mor & Far på besøk


Reiseteam Mombasa har hatt besøk hjemmefra, og har hatt stor glede av det. Pappa HC kom å møtte HC og Sol i Nairobi den 5.november, mens Lisa-Marie tok flyet ned til Mombasa for å møte mor og far på Moi International Airport den 6.november. Det var stor stas.

Jeg hadde selvsagt store planer om å stå klar på flyplassen når mamma og pappa ankom, gjerne med en pose ”Out Of Africa”-nøtter og bananer. Slik gikk det ikke. Det finnes det en lang forklaring for. Det begynte med at pappa sendte melding om at de var forsinket, fortsatte med trafikkork, mye tuting, og en mann som prøvde å dra matatusjåføren min ut av vinduet, og endte med at jeg kom flyvende uten hjelm på en motorsykkel. Men gjensynet var stort, åkke som. Og jeg hadde faktisk nøtter og bananer med…


Veldig gøy at mamma og pappa har fått oppleve litt av hverdagen min her i Mombasa. Så slipper jeg å skravle hull i hodet på dem når jeg kommer hjem. De har også fått være med på alt opplegget jeg har drevet med denne uken, pluss litt ekstra, så det ble virkelig litt av en ferie for dem!

Noe av det vi har gjort:
- Tok dem med på alle yndlingstedene våre
(Kalabaza Restaurant, Shelley Beach, Mama Mgina Drive…)
- Barnehjemsbesøk på Miji Wa Salama Children’s Home

Vi delte ut flere kilo med ting&tang som foreldrene våre hadde med seg hjemmefra. Og det ble tatt imot med glede, sang og dans. Tusen takk til alle som bidro
J
- Pirates Beach og båttur i ekte turistånd, med snorkling i Det Indiske Hav
- Likoni-venting
- Dagstur til Tanzania. Vi drakk en brus, og dro tilbake.
- Trasket en tur på landsbygda, og sett på grønne
- Sett den største firfirslen jeg noen sinne har sett. (Når døde dinosaurene igjen?)
- Matatu og Tuk-Tuk (Ja, vi fikk mamma inn i en matatu til slutt…)
- Strandliv

- Mat til barn
- Mye god mat
-
Nordmanntid med Flåklypa

- Demonstrert god pruting
(Tror forhandlingssjef Trond Tveit Selvik ble en smule imponert faktisk)

Her kommer noen bilder i hulter til bulter...














Også veldig morsomt at de
fikk se hvordan jeg bor. Pappa tok seg en rundtur, kom tilbake og sa: ”Det var da ikke så ille det her”. Mor derimot, etter hun hadde fått sett seg om: ”Jo vet du hva, det var verre!” Så da vet jeg det. Pappa tror på alt jeg sier, mamma tar det med tre klyper salt.










Ellers tror jeg mamma og pappa syntes datteren maste fælt på dem.. ”Husk solkrem nå da” og ”Må du virkelig ha med det kameraet pappa?”. Jeg var like masete og engstelig for dem, som det kenyanerne var for oss, da vi først kom hit. Og det var jo ganske så irriterende. Men neimen om noe skal skje på min vakt! Man kan jo si at det ikke var helt grunnløs masete da, i og med at pappa dro hjem med merker rundt halsen etter episoden hvor en kar prøvde å ta kameraet fra han, og både mor og far var nokså røde i fjeset… Men noe må de da ha som bevis for 10 dager i Kenya!

1 kommentar:

  1. Hei!
    Jeg er veldig interessert i CfC, og ønsker å dra neste år. Blir bare fasinert av hele opplegget. Det ser veldig spennende og lærerikt ut. Er det få som kommer med på programmet? :/
    Fin blogg :)
    - Maren

    SvarSlett